Оцінка потенціалу збільшення використання альтернативних видів палива в авіаційному та водному транспорті. АВЕ долучилось до проєкту EU4Climate
Агентство з відновлюваної енергетики (ГО «АВЕ») долучилось до виконання проєкту EU4Climate, який фінансується Європейським Союзом і впроваджується Програмою розвитку ООН (ПРООН). Метою проекту є підтримка розробки та впровадження кліматичної політики країн Східного партнерства. Проект розпочався у травні 2022 та триватиме 7 місяців.
Підоснова проєкту:
Проєкт EU4Climate допомагає урядам шести країн Східного партнерства ЄС – Вірменії, Азербайджану, Білорусі, Грузії, Республіці Молдова та Україні – вжити заходів проти зміни клімату. Проєкт підтримує країни у вдосконаленні кліматичної політики та законодавства, які сприяють їхньому розвитку з низьким рівнем викидів і стійкістю до зміни клімату та виконанню зобов’язань за Паризькою угодою про зміну клімату. Амбіція EU4Climate полягає в тому, щоб обмежити вплив зміни клімату на життя громадян і зробити їх більш стійкими до зміни клімат.
В рамках проєкту EU4Climate ГО «АВЕ» виконує Техніко-економічне обґрунтування використання альтернативних видів палива в авіаційному та водному транспорті.
Метою Завдання є проведення дослідження для оцінки потенціалу переходу на/збільшення використання альтернативних видів палива в авіаційному та водному транспорті та розробка політичних рекомендацій щодо такого використання.
Діяльність в межах виконання завдання проєкту EU4Climate:
- Огляд секторів авіаційного та водного транспорту в Україні з описом поточного попиту та постачання пального, стандартів та специфікацій палива, питань пов’язаних із викидами, чинного законодавства щодо авіації та водного транспорту.
- Опис поточного ланцюга виробництва/постачання та інфраструктури, необхідної для доставки палива до транспортних засобів або суден, використання різних видів палива, витрат, пов’язаних із інфраструктурою та транспортними засобами.
- Аналіз різних альтернативних видів палива, які можуть використовуватися в авіаційному та водному транспорті, зокрема, дизельне паливо з низьким вмістом сірки, біопаливо, метанол, LNG, Bio-LNG, LPG, FT-дизельне паливо, електрика, піролізна олія, водень у поєднанні з паливними елементами, сонячна енергія та енергія вітру. Аналіз щодо сумісності палива з чинним законодавством, питань стійкості та безпеки, ефективності, наявності ресурсів та інфраструктури для виробництва та постачання, вартості (виробництво, транспортування та зберігання), LCA (аналіз життєвого циклу). Ключові аспекти видобутку з плюсами та мінусами для кожного виду палива.
- Визначте основні політики та заходи, можливі з економічної, соціальної та екологічної точок зору для переходу на/збільшення використання альтернативних видів палива в авіаційному та водному транспорті.
- Розробка первинних рекомендацій для найбільш багатообіцяючих альтернативних видів палива щодо інтеграції відповідних програм і стратегічних планів із представленням очікуваних соціально-економічних вигод і компромісів.
- Порівняння кінцевого використання енергії в авіаційному та водному транспорті відповідно до поточних тенденцій і прийнятої політики до кінця 2021 року та за сценарієм досягнення 65% скорочення викидів парникових газів до 2030 року відповідно до цілі, встановленої в оновленому національно визначеному внеску України в Паризькій угоді.
- Проведення технічного семінару для представників галузевих міністерств, відомств, бізнес-асоціацій, щоб покращити їхнє розуміння та підвищити обізнаність та знання щодо використання альтернативних видів палива для авіаційного та водного транспорту та поділитися початковими рекомендаціями.
- Розробка остаточної версії пакету рекомендацій (із врахуванням зауважень та рекомендацій від зацікавлених сторін), а також інструкції щодо розробки політичних рамок для переходу на/збільшення використання альтернативних видів палива в авіаційному та водному транспорті в існуючих процесах прийняття рішень та політичних процесах, включаючи інструменти для політиків для підтримки різних етапів процесу інтеграції.
Матеріал підготовлено за підтримки Європейського Союзу та Програми розвитку ООН в рамках проєкту EU4Climate.
Матеріал відображає позицію авторів і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу і Програми розвитку ООН (ПРООН).